czwartek, 18 kwietnia 2013

Dzień przedsiębiorczości!




Wczoraj był dzień przedsiębiorczości w którym wzięłam udział! Jest to taki dzień, w którym uczniowie szkół średnich mają możliwość podjęcia tzw. jednodniowych praktyk. w dowolnej firmie, instytucji np. piekarni, przedszkolu, sklepie, jakimś biurze itp. Ja poszłam razem z Karoliną do biura. Na miejscu powitała nas taka pani i przydzieliła nam stanowiska gdzie pozostałyśmy pod jej opieką. Siedziałyśmy i układałyśmy, porządkowałyśmy dokumenty w segregatorach.



W firmie spędziłyśmy około 5 godzin, wydaje się być dużo, ale na prawdę czas ten minął nam bardzo szybko. Na koniec pani, która była naszym "opiekunem" pomogła nam uzupełnić kartę ucznia, gdzie uzupełniałyśmy tam informacje o tym zawodzie, jakie wymagane jest wykształcenie, przydatne umiejętności  czy perspektywy zatrudnienia. 


To granatowe/niebieskie to karta ucznia.



Była to już dziesiąta edycja programu, organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, przy współpracy Kancelarii Prezydenta RP. Tak podsumowując.. Dzień przedsiębiorczości uświadamia uczniom związek pomiędzy wysiłkiem włożonym w wykształcenie a karierę zawodową, pozwala uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące specyfiki zawodu, wymaganych kwalifikacji i predyspozycji do wykonywania pracy na danym stanowisku, pomaga określić perspektywy budowania kariery zawodowej, umożliwia uczniom poznanie relacji interpersonalnych dla dobrego funkcjonowania w miejscy pracy, unaocznia młodym ludziom konieczność dostosowania się do zmiennych warunków pracy.




Cieszę się, że wzięłam w tym udział.. Może nie do końca było tak jak myślałam, czego oczekiwałam, ale jestem zadowolona. Ogólnie byłyśmy w biurze, w którym  panuje miła atmosfera. Zawsze wyobrażałam sobie, że w biurach tylko tacy poważni ludzie są, takie ponuraki a jednak nie! Między innymi pani, która nam towarzyszyła przez te kilka godzin była miła i sympatyczna i zachowywała się tak naturalnie... Nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie "Co dały mi te praktyki?" nie wiem, jak potoczy się moje życie, jaką będę miała pracę w przyszłości, co będę robiła, może właśnie w przyszłości zasiądę w biurze? Nie wiem, wolałabym nie, ale czas pokaże!


Może ktoś z was był na Dniu Przedsiębiorczości?
macie do mnie jakieś pytania?





18 komentarzy:

  1. Nie prostuję włosów ;)
    Są one w miarę proste. ;)
    Stosuję jedynie odżywki w sprey'u lub jedwabiu. ;)
    Nie dbam o nie w jakiś szczególny sposób. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. w przyszłości chętnie wzięłabym w takim czymś udział :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie byłam, a żałuję. Jednak moja szkoła nie oferuje takich dni :((
    Zapraszam na czwartkowy wpis :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy nie brałam udziału w takim czymś, ale z chęcią bym się skusiła, szkoda że u mnie nie ma takiej możliwości ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. chciałabym brać udział w czymś takim ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe wydarzenie )
    chciałabym w takim czymś wziąć udział :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój brat też miał niedawno ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też chciałabym wziąć udział w takim dniu przedsiębiorczości :)Zazdroszczę ci tego xD Fajnie tak pójść i spróbować czy w tym co robisz czujesz się dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaaa, ale fajne!
    Ja miałam praktyki, ale to w sumie inaczej jest xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym wzięła udział w takim dniu :D

      + zapraszam do mnie

      Usuń
  10. O to fajnego wyboru dokonałaś.; )
    Obserwujemy ? Czekam na odpowiedź.; )
    Pozdrawiam ! : )

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe doświadczenie, chciałabym wziąć udział w czymś takim :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie wydarzenie moze byc ciekawe :)
    oczywiescie cie obserwuje i zapraszam do mnie: arica-sb.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe wydarzenie ;)
    Chętnie sama bym poszła na coś takiego .

    http://letmeloveyou1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowy projekt :) Powinny trwać one w moim odczuciu nieco dłużej niż jeden dzień ale i tak bardzo fajnie, że się zdecydowałaś na wzięcie udziału w czymś takim :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne, ze miło spędziłaś dzień :D

    http://pamietnik-cwaniary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. też chodzę na ten sam profil co Ty i tak samo brałam udział w dniu przedsiębiorczości :) byłam w agencji reklamowej na stanowisku grafika komputerowego. fajnie spotkać kogoś z tymi samymi zainteresowaniami w tym wirtualnym świecie :)

    OdpowiedzUsuń