poniedziałek, 30 czerwca 2014

choć...goni nas czas.


Ludzie rozpaczają nad krótkością życia, dlaczego nie rozpaczają nad jego bylejakością? W parę miesięcy, w parę lat można przeżyć więcej niż w ciągu najdłuższego, ale byle jakiego życia.
Zacznę dziś tymi oto słowami Jana Grzegorczyka. A dlaczego? te słowa jakiś czas temu usłyszałam i zapisałam sobie w notesie, ale jakoś szczególnie nie zastanawiałam się nad dosłownym znaczeniem tych słów. Dopiero dzisiaj zaczęłam się nad tym głębiej zastanawiać po obejrzeniu filmu "choć goni nas czas" I gorąco Wam polecam ten film! Jest on z 2007 roku i na pierwszy rzut oka nie zachęca do obejrzenia, ale to tylko pozory. Film jest fantastyczny! Opisy filmu, które czytałam w internecie też nie są zbytnio ciekawe.. W filmie przedstawiona jest historia dwóch mężczyzn, którzy są chorzy na raka i zostało im pół roku życia. Co robią? Mają swoją listę marzeń, które po kolei realizują. Po prostu wykorzystują swój krótki czas jak najlepiej. Film jak napisałam wyżej jest fantastyczny a pod koniec bardzo wzruszający i zmusza do takiej małej refleksji nad swoim życiem. Czym jest życie? Jak szybko płynie czas? Jak starać się korzystać z życia? Jak czerpać z niego korzyści? i tutaj też narzuca mi się pewna myśl... Pewnie każdy z Was słyszał te słowa, że "Żyje się i umiera tylko raz" Ja natomiast się z nimi nie zgadzam. Film ten utwierdził mnie w przekonaniu, że umiera się tylko raz, ale żyje się każdego dna! I właśnie postarajmy się wykorzystywać w pełni te dni, żeby czuć że codziennie żyjesz! Pewnie gdyby nie wiadomość, którą bohaterzy usłyszeli, że zostało im niewiele czasu nie zaczęli by spełniać marzeń. A może w ogóle nie przeżyli by tych cudownych chwil razem? Dlaczego tak się zwleka ze spełnianiem swoich pragnień?




Miałam dodać post kilka dni temu, ale ostatnio mój laptop odmawia współpracy ze mną niestety. Jak rozpoczęliście wakacje?



35 komentarzy:

  1. Piękne słowa. I coś w nich jest bez wątpienia. Muszę sobie je zapamiętać.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    ultraneonn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, bardzo mądrze napisane <3
    Zapraszam na nowy post!

    Za każdy komentarz się odwdzięczam!

    http://szejkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne zdjęcia. wspaniale piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. NIE NO.. dla mnie idealnie <3
    jesteś prześliczna i te włosy idealne masz

    zajrzysz?
    co powiesz na wspólną obserwacje?
    http://luyyyza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piekne masz wlosy ;*
    Klikniesz u mnie w linki sheinside ? proszę to dla mnie bardzo ważne ;)Pierwsza wspópraca , odwidzięczę się
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor Twoich włosów jest obłędny!
    Ja zaczęłam od 2 tygodni odpoczynku, ponieważ od wystawienia ocen nie zagościłam już na lekcjach.. Troszkę wypoczęłam i jestem gotowa na szaleństwo związane z wakacjami! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia ;)
    Zapraszam Cię na mój nowy kanał : https://www.youtube.com/watch?v=PlhV88QAWi8. Jeżeli Ci się spodoba subskrybuj ;*
    To dopiero moje początki więc możesz mi w tym pomóc ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. urzekły mnie słowa, że "żyje się każdego dnia". przepięknie piszesz i sama jesteś bardzo ładna. z pewnością zaglądnę tu na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądasz.
    Zapraszam:
    mystersdaria.blogspot.com
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a z pewnością zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. zachęciłaś mnie do tego filmu :) ślicznie wyglądasz

    OdpowiedzUsuń
  11. ale masz super włosy! i ten kolor... ;)
    ja mam wakacje już od miesiąca. ;)
    pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale masz super włosy! i ten kolor... ;)
    ja mam wakacje już od miesiąca. ;)
    pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki... refleksyjny wpis. Odniosłam nawet wrażenie, że nieco melancholijny... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczne zdjecia
    jeśli możesz to kliknij w kliki w poście w zamian :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/07/june-with-instagram.html

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę obejrzeć ten film ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami brak czasu i pieniędzy na spełnianie marzeń, to chyba największa przeszkoda... :) Ja np. chciałabym pojechać do Jordanii i nie mogę, bo mnie nie stać więc co tu robić :P

    OdpowiedzUsuń
  17. baardzo mądrze napisane, wspaniałe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo budujący post, daje dużo do myślenia :)
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  19. całkowicie zgadzam się z tym co napisałaś :) powinniśmy zacząć spełniać marzenia, bo może być zapóźno

    OdpowiedzUsuń
  20. ja nie przepadam za takimi filmami, sa dla mnie zbyt smutne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ślicznie wyglądasz genialne włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. masz przepiękne włosy, może zrobiłabyś o nich notkę?
    zapraszam http://goodaay.blogspot.com/
    jeśli ci się spodoba zaobserwuj ,a jeszcze tego samego dnia się zrewanżuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja na razie wakacji nie czuję w ogóle, ale mam nadzieję, że podczas pierwszego wyjazdu już będzie super :D Na razie dużo czytam, jem i śpię ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Raczej nie oglądałam tego filmu :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie oglądałam jeszcze tego filmu :) ładny kolor włosów :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie określiłaś to w słowach, muszę obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Może skuszę się na ten film:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Swietny post, swietne slowa ;) musze rowniez zapisac sobie te slowa, bo czasem zapominamy o tym, co najwazniejsze;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mój laptop wcześniej też nie chciał współpracować :-(
    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej Ala... Fajnie cię znaleźć w stosie bloggerów :D
    Gdyby wszyscy żyli myślą, że kiedyś umrą, nie byłoby w śród nas optymistów. Patrzylibyśmy na świat i każdy dzień przez pryzmat śmierci. A przecież każdego dnia doznajemy szczęścia, chociaż małego. Powinniśmy się uczyć doceniać to co jest w okół nas, a nie tylko narzekać :D

    OdpowiedzUsuń
  31. fajny set!


    ps. a u mnie? SET IDEALNY NA TERAŹNIEJSZE UPAŁY

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak to przeczytałam..to doszedł do mnie fakt,że żyje się jednak każdego dnia a nie raz..Muszę obejrzeć ten film :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń