wtorek, 2 września 2014

Jak uczyć się by zrozumieć?


W tamtym roku pojawił się u mnie na blogu post "Najlepszy sposób na naukę" oczywiście według mnie. Postanowiłam, że teraz też napiszę, ale od razu z góry zaznaczę, że jest zupełnie inny niż te które możemy przeczytać teraz u każdego związku z rozpoczętym rokiem szkolnym :) Jest to bardzo prosta według mnie metoda i jeżeli kogoś tym zachęcę to stosuję się do niej od roku i widzę bardzo fajne efekty. Mam zdecydowanie lepsze oceny :)


Po pierwsze staraj się nie patrzeć na innych! Nie patrz na to jakie ktoś ma oceny. Nie patrz na to czy są od Ciebie lepsi, nie patrz na to, że koleżanka z ławki zawsze dostaje o stopień lepszą ocenę. Ucz się dla radości zdobywania wiedzy! (tak wiem.. to trudne hehe ale wykonalne!) No i przede wszystkim nigdy nie daj sobie wmówić, że czegoś nie dasz rady zrobić, bo zazwyczaj to kwestia nastawienia psychicznego. Zrobisz to! Nauczysz się! Co jest najważniejsze? Skupienie. Często nawet zasiadamy już do nauki, ale pojawiają się rozproszenia i zamiast myśleć o tym czego mamy się nauczyć myślimy o tym, że za godzinę zaczyna się fajny serial (M jak miłość hehe) Jak uniknąć rozproszeń? Zrób to co ja. Staram się odsunąć wszystkie nie potrzebne myśli i króciutkimi słowami się modlę. "Boże, wiem że jestem wstanie się tego nauczyć, mogę się tego nauczyć" Często nauka kojarzy się z czymś nieprzyjemnym, ale nie musi tak być! W spokoju otwórz książkę i przeczytaj sobie temat, spróbuj sobie przypomnieć co było na tej lekcji w szkole. Kiedyś myślałam, że wszystko trzeba kuć na pamięć, żeby było idealnie! ale nie myśl głupio jak ja. Przeczytaj raz, drugi potem spróbuj powiedzieć to sobie własnymi słowami i na tym zakończ. Umiesz. No i na koniec.. Przed sprawdzianem kiedy dostaniesz kartkę czy tam wołają Cię do odpowiedzi nie panikuj (chodź tak wiem, ciężko nie panikować) Na spokojnie wszystko. Przed zaczęciem pracy możesz krótkimi słowami się pomodlić i do dzieła! Tylko pomyśl - nie jesteś z tym sama, Bóg Ci pomoże. Wcale nie trzeba dużo robić! Nie wiesz jak to możliwe? Nie martw się ja też, hehe ale jestem bardziej wyciszona i spokojna idąc do odpowiedzi czy nawet wtedy kiedy pisze jakiś test. Super uczucie. Spróbuj i Ty! Niczego nie tracisz, spróbuj tej metody.


Dzięki za przeczytanie! I powodzenia wszystkim w nowym roku szkolnym! Nawet jeżeli podwinie Wam się gdzieś po drodze noga to spoko, przecież człowiek jest tylko człowiekiem nie jest w stanie dokładnie wszystkiego robić.. Ważne żeby wstać. Będzie dobrze, trzymam za Was wszystkich kciuki! :* :*

40 komentarzy:

  1. świetne rady, dzięki za post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to szczęście, że zakończyłam już swoją edukację :D niestety pozostała mi do napisania praca dyplomowa i nie umiem się za nią zabrać:(

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobrze napisane ;) wszystko się zgadza http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne rady :) Dziękuję za życzenie powodzenia ;*

    happiness-29.blogspot. com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem potrzeba na prawdę niewiele. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wezmę sobie te rady do serca,śliczne zdjęcia :)
    Również życzę powodzenia w szkole ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne rady :D
    Zapraszam do mnie ♥
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zamierzam w końcu nauczyć sie systematyczności, na moim profilu to bardzo konieczne. Ale Twoje rady sa bardzo prawidzwe, z takim nastawieniem idzie od razu lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe :)
    http://devinax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten pierwszy punkt za bardzo opisuje mnie. Rywalizuję z innymi, chociaż oni o tym nie wiedzą. Zawsze nie chce wypaść gorzej. Nie mogę jakoś tego przemóc w sobie i przestać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Więcej zdjęć jak i uśmiechu ! ;)
    http://feather92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ja obecnie zmuszona jetem uczyć się języka angielskiego
    i szczerze mówiąc próbowałam już wszystkiego :<
    jeśli masz jakiś dobry sposób żeby uczyć się języka obcego w jakiś dobry sposób to
    ja bardzo chętnie czekam na poradę
    świetny blog ! zapraszam do mnie :)
    http://viki-olshevsky-diary.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydatne rady! Ja zawsze staram się nie rozpraszać niczym i więcej słuchać na lekcji, bo potem pamiętam i mam mniej w domu. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatne rady, rzeczywiście inne niż na wszystkich blogach :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W szkole jednak istnieje rywalizacja i ciężko nie patrzeć na innych. A z tym "M jak miłość" wrr zawsze najwięcej nauki miałam w poniedziałki i wtorki i ciężko było zrezygnować... :p

    bizzmez

    OdpowiedzUsuń
  16. Przydatne rady, na pewno z nich skorzystam :) No może oprócz modlitwy...
    Powodzenia w nowym roku szkolnym :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nareszcie coś innego niż na wszystkich blogach :)
    Powodzenia w roku szkolnym i na maturze :p
    Zapraszam kolaaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. so pretty! I love your hair color <333
    x
    Ivana
    www.lensdesires.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Do tej pory nie miałam problemów z nauką i zbyt dużo nie musiałam się przykładać, ale teraz w nowej szkole na pewno wiele się zmieni, mam nowe przedmioty i nowych nauczycieli i na pewno trzeba będzie posiedzieć nad książkami.

    www.milionioliwka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Wypróbuję.! Przydatne rady, nigdzie takich jeszcze nie przeczytałem. :) Dzięki! :)

    PS jeżeli lubisz poznawać nową muzykę to zapraszam do mnie: http://newsongg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mam problemów z nauką ale twoje sposoby myślę, że są przydatne :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ładna sukienka :)

    www.marrtab.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przydatne rady :) Świetne zdjęcia :)

    http://perfectly-fashionable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mam problemów z nauką,twoje rady są bardzo przydatne,na pewno będę je praktykować,w końcu nowa szkoła,nowe przedmioty. Jesteś śliczna i masz piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietne masz posty! Zapraszam do siebie :) dopiero się rozkręcam :* :) http.//cevains.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Da sie uczyc z przyjemnoscią i czerpac z tego radosc ;) tylko to musi interesowac ;) dobry post!

    OdpowiedzUsuń
  27. super post, gorzej jak ktoś jest niewierzący :/

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny post i śliczne zdjęcia! ♥
    jeśli masz klika sekund byłabym bardzo wdzięczna jeśli poklikasz w linki pod ubraniami w tym poście ---> http://flemour.blogspot.com/2014/08/wishlist.html

    życzę miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  29. tak samo z pokonaniem trudności :) Na tej samej zasadzie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dobre rady! Bóg na pewno pomoże, tego jestem pewna, ale i tak zawsze panikuje :)

    OdpowiedzUsuń
  31. niby tak niewiele, a jednak.. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pewnie zastosuję się do Twoich rad, szczerze mówiąc jak to bywa łatwiej powiedzieć trudniej zrobić :) ale dla chcącego nic trudnego :)
    zapraszam :) http://exclusivefashionandtrends.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba dzięki tobie zacznę lubić naukę! Świetne pomysły .
    http://wiecznieszczesliwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Chyba dzięki tobie zacznę lubić naukę. Swietne rady
    http://wiecznieszczesliwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. super świetne porady naprawdę! :*
    obserwacja za obserwację? :)

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo mi się podoba! tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  37. super porady:) Trzeba pamietac zawsze ze uczymy sie dla siebie nie dla nikogo innego!xx
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. twoje porady choć krótkie i proste myślę, że są najbardziej efektywne :) z kucia na pamięć nie pamiętamy zazwyczaj zbyt wiele, a gdy coś zrozumiemy to większość zapamiętujemy. Często też stres jest największym wrogiem naszej pamięci. Ale myślę, że jesteśmy wstanie zrobić wszystko :) mnie też pomaga krótka modlitwa przed nauką i myślę że zastosuję się do twoich rad :)

    pozdrawiam i zapraszam, nowy adres bloga
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  39. @A więc wykup własną domenę jak ja. :)

    OdpowiedzUsuń