niedziela, 6 września 2015

dwa metry ma strach

 1 września. Godzina 7:00 i dzwoni budzik. Podczas wakacji godzina ta była środkiem nocy a tu teraz trzeba jakoś wstać, ubrać się elegancko no i biec na ostatnie rozpoczęcie roku. W końcu musiał nadejść ten dzień. Teraz trzeba się przestawić na bardzo wczesne wstawanie, na naukę, na ciężką pracę, na podejmowanie trudnych decyzji. To przecież klasa maturalna! Ostatnia klasa. Dopiero weszliśmy jedną nogą do szkoły, a w głowie już pełno myśli.. "Przecież za cztery miesiące egzamin zawodowy! już za cztery miesiące muszę zdać kwalifikację! To tak mało czasu. Nie ma szans przecież sobie nie dam rady z tym. Nie czuje się przygotowana, nikt się nie czuje.. A jeszcze jakby tego było mało to jeszcze ta matura! To nie będzie łatwe. Jak to wszystko sobie uporządkować? Za co się zabrać? No i z jakiego przedmiotu wybrać rozszerzenie?" Tak więc...
  


 chciałam zacząć spokojnie ten rok, a zaczęłam go bojąc się dosłownie wszystkiego. Żeby nie oszaleć muszę zmienić myślenie. Najlepiej w ogóle tego nie robić na zapas. Nie planować nic. Przez całe życie nie podjęłam chyba żadnej rozważnej decyzji. Serio. Wszystko co się działo było spontaniczne. Czasami wyszło to na dobre, czasami nie i musiałam się trochę pomęczyć żeby to naprostować, ale gdy tak teraz o tym myślę, to nie żałuję niczego. Więc teraz zrobię tak samo. Wiem, że poradzę sobie z tym wszystkim ale muszę się skupić na tym momencie gdzie teraz stoję. Na samym początku, chwili obecnej. I nie wybiegać myślami na przód, bo to tylko budzi strach przed tym co dopiero ma nastąpić. Szkoda tracić czas na to by zamartwiać się tym co było co się zrobiło źle, albo zamartwiać się tym co dopiero złego może być. No żeby tylko nie popełnić jakiegoś błędu, nie postąpić źle. Niech każdy poranek będzie od dziś nowym początkiem a wieczór końcem. I nawet nad biurkiem ja wywieszę sobie cytat "zapomnij o wczoraj i nawet nie myśl o jutrze". Strach ma tylko wielkie oczy. I mimo, że na dzień dzisiejszy w dalszym ciągu nie wiem jaki przedmiot zdawać na poziomie rozszerzonym, nie wiem gdzie chciałabym iść na studia, nie wiem czy w ogóle na nie iść.. to wiem jedno, że cokolwiek będzie, ile trudności spotka mnie w przeciągu tych kilku miesięcy to sobie poradzę. Nigdy nie żałuję decyzji, które podejmuję i niezależnie od tego jak będzie wyglądał mój koniec szkoły będę z siebie zadowolona, bo będę wiedziała, że zrobiłam wszystko co mogłam. I co było to teraz jest już tylko moje. Tego też życzę Wam wszystkim przede wszystkim tegorocznym maturzystą! I niech mimo wszystko to będzie dobry rok szkolny! z uśmiechem! :)







mój fanpage - Alllko Blog


15 komentarzy:

  1. Trzeba stanąć na wysokości zadania. Nie bać się. Trzymam kciuki za maturę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. oj , kiedy tam matura była :)


    ____________________
    perfect ootd
    blog.justynapolska.com

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę też przyjać takie myslenie :) w koncu tez klasa maturalna...brrr

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś to będzie, świetne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak to mówi większość najlepsze są spontany ;)
    ale dojdzie i do tego,że zaczniemy coś planować ;)


    http://foreveryoungxdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia! Znam wiele osób, które zdały maturę na totalnym luzie i spontanie, a poszło im naprawdę świetnie! Trzymam kciuki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna jesteś, cudowne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zdjęcia. Ale masz piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne zdjęcia;)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. zdjęcia są super! włosy <3
    ja zdaję w tym roku egzamin gimnazjalny! powodzenia nam życzę^^
    Pozdrawiam ♥
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudowne zdjęcia i włosy cudne!*-*

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciuki za maturę na pewno dasz radę ;D
    Zdjęcia są genialne mogłabym na nie patrzeć godzinami ;) mają coś w sobie takiego, że przykuwają uwagę ;) W ogóle jakie masz przepiękne włosy "zazdro na maksa"- jak to mówią ;P
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://madeleineee1994.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. No to już teraz życzę zdanej matury :D genielne zdjęcia ♥

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem w podobnej sytuacji. Stoję na rozstaju dróg i nie wiem, gdzie iść. Muszę szukać pracy, a właściwie nie wiem, co chciałabym robić. Ale wiem, że lepiej żałować czegoś, co się zrobiło niż czegoś, czego się nigdy nie przeżyło.

    OdpowiedzUsuń